The Book of Eli trailer



Warner bros har släppt den första trailern till The Book of Eli på nätet, istället för att bara visa upp den på comic -con. I huvudrollen ser vi Denzel washington som en överlevare efter Domedagen, han upptäcker att han äger en bok som kan vara nyckeln till människans överlevnad, så han slåss genom landet för sin och bokens överlevnad.
Utöver Denzel Washington så ser vi en av mina favoritskådespelare Gary Oldman, även Mila Kunis och Michael Gambon.
Manuset är skrivet av Gary Whitta, som inte har skrivit någonting innan, men nu håller han på att skriva manuset till liveaction-remaken av Akira bla. För regi står The Hughes Brothers som är kända för From Hell, American Pimp och Dead Presidents. The Book of Eli är den första filmen dom gör sedan From Hell, och den kom 2001.



För att vara en film som inte har haft särskilt mycket internethype så överraskar trailern verkligen. Trailern kommer nog sätta filmen på mångas kartor. Jag personligen är svag för post-apokalypsm, så jag tyckte filmens "utseende" såg fantastisk ut. Cinematografin i sin helhet såg bäldigt bra ut tycker jag. Och jag älskar oldschool känslan trailern, när de slåss med rostiga machetes, gamla motorsågar och allt möjligt. Det är kul att få se Denzel Washington göra något bra för en gångs skull också.
The Book of Eli har Sverige-premiär 26 februari 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0