Korta tankar om den svenska Blu-ray utgåvan av Watchmen



Igår gick jag efter jobbet och köpte Watchmen på Blu-ray, i väntan på att director's cut skulle landa i min brevlåda(vilket den gjorde idag). Så när jag kom hem kollade jag igenom allt som fanns att titta på. En rätt så fattig utgåva måste jag säga. Med undantaget av 3 bra dokumentärer, på ca 15-30 min vardera. Alla i HD. Utöver dom finns det 11st webavsnitt om skapandet av watchmen(HD), Viral video: NBS Nightly news och My Chemical romance - Desolation row musikvideo, regisserad av Snyder(HD).
Som sagt en rätt fattig utgåva, tyvärr.
Betyg för allt material: 6/10
Betyg för filmen: 8.5-9/10 Gillade filmen redan första gången jag såg den på bio, men den här växt varje gång jag tittat på den. Och nu att kunna se den hemma på blu-ray är guld värt, med otroligt bra bild- och ljudkvalitet.

Återkommer imorgon med mina tankar om den amerikanska Director's cut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0