Brian K Vaughan lämnar Lost




Brian K Vaughan som har skrivit en av mina favorit comics, Y: The Last Man, har beslutat sig för att sluta skriva för min favoritserie Lost.
Han har varit med och skrivit på serien sedan mitten av säsong 3, och har skrivit många bra avsnitt, och satt sin prägel här och var i serien, han står för många popkultur-referenser genom serien. Såsom Charlie och Hurleys diskussion om vem som skulle vinna ett race Flash eller Superman, Hurley skriver Empire Strikes back osv.
 
Han har bla skrivit avsnitten Catch-22(säsong 3), Meet Kevin Johnson(säsong 4), Namaste(säsong 5) och Dead Is Dead(säsong 5). Och även fast det inte står med i avsnittets credits så har han varit med och skrivit på avsnittet The Constant(säsong 4), som enligt mig är seriens bästa avsnitt, och kan mycket väl vara det bästa avsnittet av alla serier jag sett.

Att han slutar skriva för serien, när det bara är en säsong kvar tycker jag är väldigt tråkigt, han kommer bli saknad. Men jag tvivlar inte på att producenterna för Lost lyckas hitta någon annan bra manusförfattare.
Anledningen till att Brian slutar skriva för Lost lär nog vara att att han vill satsa mer på Hollywood filmer, han har Y: The Last Man, Runaways och Roundtable på gång hos olika studios i Hollywood.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0