Trailer till Paul Greengrass Irakfilm Green Zone

 

Det här är en film som av någon anledning har hamnat helt utanför min radar, visste ingenting om den förens den här trailern släpptes(jag har säkert läst om den innan, men glömt). Jag är positivt överraskad, måste jag säga.

Paul Greengrass har ju som bekant regisserat de senaste 2 Bourne-filmerna, med Matt Damon i huvudrollen. Nu är Greengrass tillbaks med Damon igen, i en snarlik film. Green Zone är löst baserat på en bok vid namn Imperial Life in Emerald City, och handlar om ett par CIA-agenter som är på jakt efter massförstörelsevapen i Irak. Filmen beskrivs som en politisk thriller, men säljs som Bourne 4. Men det är inte så konstigt, filmen har en rapporterad budget på över $100 miljoner och studion har inte haft det största förtroendet för filmen. Det var tänkt att filmen skulle ha premiär i slutet av året, men har blivit uppskjuten till mars nästa år(april i Sverige).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0